Privacyverklaring

Als je informatie aanvraagt via onze website, telefonisch contact met ons opneemt en/of zich bij ons aanmeldt dan registreren wij persoonsgegevens van jou. Wij zijn zorgvuldig met de verwerking en beveiliging van jouw persoonsgegevens. Hierbij houden wij ons aan de wet en regelgeving op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). In deze privacyverklaring lees jij hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.

Wat zijn persoonsgegevens en wat wordt verstaan onder verwerking van persoonsgegevens?
Een persoonsgegeven is alle informatie over een geïdentificeerd of identificeerbaar natuurlijk persoon. Elk gegeven waarmee een persoon direct of indirect kan worden geïdentificeerd is een persoonsgegeven. Het kan gaan om jouw naam en contactgegevens en elk ander gegeven dat aan jou gekoppeld is of kan worden, waaronder bijvoorbeeld e-mailadres en bankgegevens, etc.
Onder verwerking van persoonsgegevens wordt elke handeling of geheel van handelingen met betrekking tot persoonsgegevens verstaan.

Wie is verwerkingsverantwoordelijke voor de verwerking van jouw persoonsgegevens?
Badminton Club Ouderkerk is verantwoordelijk voor de verwerking van jouw persoonsgegevens. Dit houdt in dat Badminton Club Ouderkerk de doeleinden en de middelen voor de verwerking zelf bepaalt en dat Badminton Club Ouderkerk verantwoordelijk is voor de naleving van de regelgeving. Badminton Club Ouderkerk is de te Ouderkerk aan den IJssel gevestigde vereniging met volledige rechtsbevoegdheid, KvK nr. 40464907, te bereiken via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Waarom gebruiken wij jouw persoonsgegevens?
Badminton Club Ouderkerk verwerkt jouw persoonsgegevens voor diverse doeleinden. Wij verwerken alleen de daarvoor noodzakelijke persoonsgegevens.
De volgende doelen zijn van toepassing bij de verwerking van persoonsgegevens door Badminton Club Ouderkerk:
• om contact met je te kunnen opnemen;
• om je informatie te sturen;
• voor het aangaan en uitvoeren van (leden- en overige) overeenkomsten;
• voor statistische doeleinden, voor bijv. de aanvraag van subsidie;
• voor het afhandelen van klachten en complimenten;
• voor jubileumactiviteiten.
Indien je geen prijs meer stelt op informatie van Badminton Club Ouderkerk, dan biedt Badminton Club Ouderkerk jou altijd de gelegenheid om je hiervan uit te laten schrijven.

Website

Beeldmateriaal
Aan alle leden wordt een schriftelijke verklaring gevraagd voor de publicatie van beeldmateriaal voor alle activiteiten gedurende het lidmaatschap. Het foto archief op de website is alleen voor (oud)leden toegankelijk via een inlogcode.

Hoe worden jouw persoonsgegevens beveiligd?
Badminton Club Ouderkerk neemt de bescherming van uw gegevens serieus en heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen om de persoonsgegevens en het beeldmateriaal te beveiligen tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking.

Aan wie verstrekken wij jouw persoonsgegevens?
Jouw persoongegevens worden beheerd door de penningmeester en zijn verder uitsluitend beschikbaar voor bestuursleden en vrijwilligers voor zover dit noodzakelijk is gelet op het doel van de gegevensverwerking. Jouw persoonsgegevens worden niet aan derden verstrekt. Met uitzondering van jouw expliciete toestemming of bij wettelijke verplichting.
Hoe lang bewaren wij jouw persoonsgegevens?
Badminton Club Ouderkerk bewaart persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor de verwezenlijking van de doeleinden waarvoor de gegevens worden verwerkt, en in elk geval zo lang als specifieke regelgeving vereist.

Wat zijn jouw privacyrechten?
Je hebt recht op inzage in jouw persoonsgegevens, het recht om correctie, beperking of verwijdering van jouw persoonsgegevens te vragen en daarnaast kun je vragen om overdracht van jouw gegevens.

Ten slotte kun je bezwaar maken tegen het gebruik van jouw gegevens. Indien de verwerking van jouw gegevens en beeldmateriaal berust op toestemming, dan kun je deze te allen tijde intrekken.
Je kunt jouw schriftelijke verzoeken danwel vragen m.b.t. privacy gerelateerde zaken sturen aan:Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Je bent tevens gerechtigd een klacht in te dienen over het gebruik van jouw gegevens bij de Autoriteit persoonsgegevens.
Wil je meer weten over de wetgeving op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens? Kijk op wetten.overheid.nl.

Wijzigingen
Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze Privacyverklaring. Controleer daarom regelmatig de Privacyverklaring voor de laatste versie van ons privacybeleid.

Vragen?
Als je nog vragen hebt over ons privacybeleid, neem dan contact op met ons via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Ga naar boven